zaterdag 16 februari 2013

privacy en veiligheid

Ding 26 Ik heb het een en ander over privacy en veiligheid van met name het gebruik van sociale media gelezen. Een belangrijke taak voor de overheid is het verbeteren van voorlichting over het gebruik via internet en dan met als buitengewoon punt van aandacht de sociale media. Vooral voor kinderen is het oppassen geblazen en dan kom je ook weer uit bij mediawijsheid. Veel goede informatie is te vinden op mijnkindonline.nl Uiteindelijk komt het er op neer dat ondanks verwoede pogingen van allerlei instanties en politici dat veiligheid op internet nooit te garanderen is. De reden voor mij zelf om een account op Facebook te nemen was toen mijn zoon mij een keer zei:" Als je mijn vakantiefoto's wilt zien dan moet je je aanmelden op Facebook". Zelf doe ik er verder weinig of niets mee.

2 opmerkingen:

  1. Hoi Tilly,
    Jij zegt: Een belangrijke taak voor de overheid is het verbeteren van voorlichting over het gebruik via internet. Ik weet niet of dat specifiek een taak van de overheid is. De taak ligt ook met name bij ouders, opvoeders en natuurlijk ook organisaties als MijnKindonline, mediawijzer.net
    Hier lees je meer over wat de overheid wil m.b.t. privacy: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/ict/veilig-online-en-e-privacy.
    En je moet zelf natuurlijk goed nadenken wat je zelf wel of niet online zet, bijv. ook op Facebook.
    Gr. Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Janneke,

    Natuurlijk begint alles weer bij mediawijsheid en dat kun je niet vroeg genoeg doen.

    Groeten van Tilly

    BeantwoordenVerwijderen